måndag 7 mars 2011

Förlovningsmiddag!

Finaste Johanna och Emil bjöd oss på förlovningsmiddag i lördags. Hemgjord sushi och misosoppa. Så otroligt gott! Vi blev verkligen bortskämda med god mat & efterrätt, gott vin, härligt sällskap, vattenpipa och kärleksarmband *s* Efter några timmar bestämde vi oss för att åka ner på nyöppnade gay klubben Club Pride men usch vilken besvikelse =/ Dålig musik, inga galgar att hänga ytterkläderna på, nästan inga sittplatser och ett näst intill obefintligt dansgolv. Så eftersom vi gick ut för att dansa så drog vi vidare till Flurran. Jag är inte speciellt förtjust i Flurran heller men där kan man ju dansa i alla fall. En rolig kväll som man fick betala för på söndagen. Usch å fy å blä vad jag inte tycker om att vara bakis. Det är en av orsakerna till att jag sällan dricker alkohol längre - får nästan ångest av att känna mig bakis. Min tid som partyprinsessa är nog förbi helt enkelt =) Men det är skoj att dansa och partaja loss ibland men annars uppskattar jag en lugn hemma kväll i goda vänners lag mycket mer.

Försöker nog dra in magen på bilden vilket resulterar i att jag mest ser stram ut =) Men jag var på väldigt bra humör och kände verkligen att det var skönt att komma ut och träffa vännerna. Det var mycket välbehövligt.


Linn och Johanna.

Jag och Emil.


Min fästmö. Ser ni ringen där på vänster hand? *s*




Ingen förlovningsfest utan massa kärlek förstås ;)
Söndagen var som sagt rätt seg. Låg och tittade på Dexter nästan hela dagen men framåt eftermiddagen piggade jag på mig och lagade söndagsmiddag, tvättade och diskade. LillaSkrutt möblerade om sitt rum, igen. Men det är bra för då blir det automatiskt städat och rensat =) Sen blev det tidigt i säng eftersom jag skulle börja jobba kl 07.00 idag och eftersom jag visste att jag skulle hosta mig igenom natten. Vilket jag också gjorde. Avskyr den här hostan som inte vill ge med sig. Det är väl en sak att hosta på dagen men på natten är det jobbigt då man måste sitta upp och sova. Nä nu har jag inte tid med detta längre. Ska fortsätta jobba (tog tidig lunchrast eftersom jag var så hungrig och det är perfekt att skriva blogg på rasten samtidigt som man käkar) Ha en fin dag!




5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, ville bara passa på att gratulera er båda två så: GRATTIS!
Sedan när jag ändå är i farten vill jag tacka för en härlig blogg som är precis som livet självt: upp och ner, svart och vitt, bra och i bland mindre bra. Du skriver väldigt bra och det är många gånger jag känner igen mig, tack för att du delar med dig!
Kram Mona

- VERAN - sa...

Tack så väldigt mycket Mona. Blir glad av dina ord, både för gratulationerna och för att du gillar att läsa min blogg. Det är ju därför jag skriver så pass personligt som jag gör - för att människor ska kunna känna igen sig i en helt vanlig liten skit som mig. På gott och ont. I bra dagar och dåliga.

Kramar till dig med!!

~Johanna~ sa...

Härlig lördag verkar ni haft!!

Jag blev helt förälskad i tapeten som är på korten. Pleeease, kan du fråga var den är köpt? Kram

- VERAN - sa...

Ja vi blev verkligen bortskämda!

Tapeten är skitsnygg. Det är Moulin rouge tema men jag vet inte vart de köpt den. Kan fråga. Eller så går du in på Johanna Helens blogg (finns i min blogglista) och frågar så kanske du får snabbare svar =)

Kram till dig med Johanna!

~Johanna~ sa...

Hittade den. Google is the shit! Sååå grymt snygg!