lördag 5 mars 2011

Kontrasternas kvinna

"Du har verkligen allt, och då menar jag ALLT!" brukar Linn säga om mig lite halv på skämt, halvt på allvar. Men det ligger ganska mycket i det. Mina goda sidor är jättefina och mina mindre braiga sidor är liksom sådär snuskigt sunkiga och dåliga. Håller på att lära mig att det faktiskt finns en väg som heter "Den gyllene medelvägen". Allt behöver inte vara Top notch (Excellent, högkvalitativ, utöver det ordinära) eller avgrundssvart *s*



Det är härligt att vara just excellent och überfantastiko men i mitt fall behöver jag öva lite på medel och lagom ;) Tex gillar jag att sminka mig. Och när jag ska göra det så är det nästa för mycket. Älskar underlagskrämer, foundation, rouge i starka färger, svartglittrande ögonskuggor, mycket kajal och knall röda läppar. Men de dagar jag inte känner mig så pigg så sminkar jag mig ingenting. Inte ens lite maskara. Jag skulle ju i ärlighetens namn känna mig lite fräschare och inte se döende ut om jag åtminstone hade lite läppglans och rouge men icke. Allt eller inget. Ett annat exempel är när jag hamnar i diskussioner. Antingen argumenterar jag för min sak så att jag håller på att trilla av stolen eller så orkar jag inte och sitter helt tyst. Varför inte bara säga vad man tycker och sen låta andra få diskutera och göra sin röst hörd? Nääää då är jag på det humöret så kan jag prata mig blå, förklara från femton olika synvinklar, måla upp bilder och göra liknelser. Som igår. Jag kände att Linn inte förstod vad jag menade och istället för att lugnt och sansat säga "Vänta ska jag förklara vad jag menar så får du också förklara vad du menar så kanske vi förstår varandra" så får jag ett riksspel och blir sur som en jävla citron. Men hey liksom. Fick ju självklart be om förlåtelse några minuter senare och tänka över mitt enormt heta temperament och varför jag måste vara så EXTRA ALLT hela tiden =/



Så dagens övning heter - Försök vara lagom Veronica.
Det räcker med good enough.
Idag i alla fall.



Frågan är ju hur "lagom" det är att vakna 06.30 på ledig lördag??? Hm.. ja ja jag tar en sak i taget. "Lagom" för mig är att inte börja storstäda hela hemmet nu på morgonen utan ta mig en kopp kaffe och läsa bloggar. Försöker pilla i mig alvedon och bisolvon och hoppas på att inte bli sämre under dagen. För ikväll är vi bjudna på middag. Fina Emil och Johanna ville fira tillsammans med oss att vi förlovat oss =) DET vill jag ju inte missa.

Inga kommentarer: