fredag 4 mars 2011

Uppdatering! =)

När det blir för mycket jobbigheter i livet så brukar Veran pausa. Försvinna en stund både från nätet och i verkliga livet och liksom bara ge mig själv tid. Det är välbehövligt och sunt anser jag. Och när livet är härligt och det liksom bubblar av förväntan, kärlek och livsglöd så kan jag också försvinna en period. En sån period har jag haft nu =)


Men jag ska ge er några uppdateringar just för att ni är så goa läsare och för att jag egentligen tycker att det är vansinnigt skoj att blogga. Överraskningen som jag planerade för Linn var hotellövernattning i Sthlm och Gay gala och FÖRLOVNING! Friade till min älskade flicka och hon svarade ja. Så nu sitter det en fin guldring på mitt vänstra finger och vi kommer båda att stå brud inom ett år *s*


En familj. Med kärlek och respekt som länkar oss samman. Det är lycka. LillaSkrutt bor ju hos oss på heltid nu och det är så skönt att ha henne nära mig hela tiden. Jag jobbar på som vanligt och vardagen liksom går sin gilla gång. Precis så som jag vill ha det. Vi räknar ner tiden och planerar och gläder oss för det som komma skall. Livet är spännande och vi får liksom åka med. Det är fint och jag vill ta tillvara på varje dag som går. Vi spenderar mycket tid tillsammans med familj och våra vänner. Det är djur och kids i en salig härlig röra =)


Just nu är jag på jobbet och funderar på att gå och lägga mig (får ju sova 6 timmar/natt om det inte händer något) men det var rätt skönt att sitta här och läsa bloggar och tramsa runt lite på fejan. Lyssnar på skön musik och låter tankarna vandra. Låta dem vandra så där helt fritt - utan att någon eller något begränsar - det gillar jag och kan helt ohämmat drömma mig bort. Fast det kan jag ju göra i sängen också så jag säger godnatt till er som finns kvar och läser *s*

8 kommentarer:

Viktoria sa...

Snälla Veran, ni kan väl ha Santha som eran bestwoman/brudtärna eller nåt och så måste hon ha en såndär klänning i glansigt tyg nedanför knäna, helst en ljusrosa eller ljusblå!! ;)Tror du inte att hon skulle älska det?!

- VERAN - sa...

Skulle vara nåt va? =) Undrar om Santha säger upp vänskapen då? *s* Fast Linn ska ha klänning på bröllopet, det är det nog inte många som förväntar sig =)

Marleen sa...

Äntligen e du tillbaks =)

Massa stora varma GRATTIS till er båda, Gu så kul, grattis grattis grattis =)

Varma kramar till hela lilla familjen, och hoppas ni får en underbar helg ;)

Anonym sa...

STORT GRATTIS TILL ER BÅDA=) oj oj nu kommer att ah mycket att planera tur ni har ett år,=) själc har/hade ja inte så lång tid på mig, 6-7 mån bara å de har varit mycket att planera åå dona med.

Hade bra och hälsa linnsan..

Li

- VERAN - sa...

Tack Marleen och Li!!! =)

Hoppas du mår bättre Marleen och att förkylningen släpper så att du kan njuta av det vackra vädret och helgen. Kramar till dig!

Li - förstår och vet ju av erfarenhet att det är mycket att planera. Endel saker är roliga att förbereda/planera andra är enbart stressande. Ta ett djupt andetag och tänk att detta gör du bara en gång i livet och du kommer att vara den vackraste på din dag!

Anonym sa...

Men grattis snuttisar !
<3

// Tatiana

Annika sa...

Välkommen tillbaka efter pausen, du har varit saknad. :) Har själv tappat lusten att blogga just nu men läsa är ju helt annat...

Grattis igen! Linn i klänning är inte helt vanligt men jag har minsann en bild på henne iförd nämnda plagg. Hon är jättesöt och Ebba växte ur den ärvda klänningen för två år sedan.. :D Kan inte tänka mig annat än att hon kommer bli lika fin -om än lite större?. på bröllopet som på bilden.

- VERAN - sa...

Tack så mycket Tatiana!!

Annika - det är inte många som förväntar sig att Linn också ska ha brudklänning =) Men det ska hon! Och hon kommer att vara det vackraste jag någonsin sett ;)

Ang. bloggandet... jag är en periodare av stora mått. När det inte är roligt så slutar jag blogga en period och sen kommer jag alltid åter då jag tycker att det är nice att sätta ord på mina tankar och printa ner mina vardagsbetraktelser.