måndag 4 april 2011

Aj aj aj aj

1,5 år sedan var det som jag fick ett gallstensanfall men igår natt slog det till. Åh fy f*n säger jag bara. Det gör ju så fruktansvärt ont. Vi ringde ambulansen eftersom Linn inte kunde skjutsa mig till Akuten då LillaSkrutt låg och sov. Men när ambulansmännen kom så hade smärtorna börjat klinga av så jag fick bestämma själv om jag ville följa med in för undersökning eller om jag ville vara hemma. Jag stannade hemma. Fick i alla fall reda på att blodtrycket låg på 100/65 så det är ju lågt, men inte farligt lågt. Jag däckade i soffan efter anfallet och sov som en stock till morgonen. Idag har jag mått bra, har bara varit öm i magen.

Har nytt schema på jobbet så nu jobbar jag nästan alltid över 24 timmar när jag jobbar. Så idag när jag åkte kl 13.30 så visste jag att jag skulle jobba 26 timmar =/ Det var motigt att ta sig iväg. Fick faktiskt lägga mig en timme (har en timmes rast på dessa arbetspass) på eftermiddagen och jag tvärsomnade. Det var en skön powernap. Så nu sitter jag här och försöker hålla mig vaken i 30 minuter till innan jouren startar. Huset är lugnt och tyst så jag skulle kunna tassa i säng men av någon anledning känns det bra att vara vaken tills jouren börjar.

Imorgon ska vi fortsätta med projektet Rensa i röran och Strukturera hemmet. Nya hyllor är införskaffade, lådor är köpta och Linn har flyttat runt på garderober så att det ska bli så bra förvaring och utrymme som möjligt. Snacka om att vi lever compact living just nu. Vi håller på att bli tokiga hela familjen. Vi MÅSTE hitta något större snart!! Meeeeeen vi har ju bestämt oss för att bo kvar i minst ett år till för att spara ihop så mycket pengar som möjligt och sen flytta så därför försöker vi planera upp bostadsytan så gott det går =) Finns det hjärterum....

Nä hörrni. Nu är det dags att sluta rapa ur sig rappakaljan och säga godnatt. Hoppas ni haft en braig dag och att morgondagen har sina små vardagliga guldkorn =) Natti natti!

Inga kommentarer: