söndag 3 april 2011

Å så har en hel vecka passerat..


Dagarna går verkligen snabbt. Jag har börjat prioritera min tid och mitt umgänge lite annorlunda den senaste tiden. Har ett ganska stort behov av att få ta det lugnt just nu. Att grotta in mig tillsammans med familjen, umgås, laga god mat, prata, spela spel och liksom känna att det är gott att vara hemma. Håller energitjuvar på avstånd just nu eftersom jag inte orkar ta in klag och gnäll, skitsnack och åsiktsmaskiner, lögner och egoister som lever på att svartmåla och skapa intriger mellan andra människor. Nej sådana orkar jag inte med. Försöker lära mig det fantastiska ordet LAGOM =) Lagom kontakt med vänner, lagom med egentid, hjälpa/stötta/lyssna/finnas till lagom för mina medmänniskor, ta in andra människor i mitt liv lagom (that´s the hard part) Men det går ganska bra och jag mår bra.





Bloggen är trist och tråkig just för att mitt liv är ganska så där medelsvensson lagom just nu. Jag kliver upp, går till jobbet, kommer hem och lagar middag, läser läxor, tvättar några maskiner tvätt, slänger mig framför tv:n i soffan och slappar. Så mycket mer spännande än så är det inte. Därimellan försöker jag hinna med att umgås med familjen. Lilla A är ledsen och jag är ledsen med henne. Igår grät vi båda flera gånger =( Lilla mormor behöver mycket tillsyn och besök, det är snurrigt nu och det är så hemskt att se hur snabbt demensen utvecklas. Så den lilla tid vi har över tillbringar vi med familjen ganska mycket.




Men lite egentid har jag självklart haft. Har haft bakdag med fru no2 - vi bakade tekakor, matbröd, rimbobullar, kladdkaka med fudgetopping och chokladsnittar. Behöver jag säga att jag var helt slut efter den dagen?? Och igår gick vi på Gränby centrum hela dagen och letade kläder till mig. Hittade ett par jeans, t-shirts, en stor tjock tröja som jag blev förälskad i, underkläder och lite annat smått och gott. Jag avskyr att gå och handla, blir alltid så deprimerad i omklädningsrum, men det gick ganska bra. Linn peppade och talade om för mig hur vacker och fin jag var! (hon är perfekt att ha med sig när man ska stå naken i ett kalt och upplyst omklädningsrum) Sen unnar jag mig att slänga mig i soffan och läsa mycket just nu. Är trött mest hela tiden och passar verkligen på att slappa och vila när jag kan eftersom vi går så extremt långa arbetspass på jobbet just nu (har bytt schema där vi behövt dra åt svångremmen ganska mycket)




Och idag är det söndag. Jag sitter ensam vaken (LillaSkrutt med kompis ligger och trynar fortfarande och Linn snarkar som vanligt *s*) med en kopp kaffe och en bulle. Det är vilsamt och skönt att sitta här. Men jag ska nog krypa ner i sängen en stund till tror jag bestämt. Sen ska jag steka och koka revbensspjäll. Har aldrig gjort det själv förut men jag har sett mamma göra det så det ska nog gå. Tänkte koka dem många timmar så att de blir så där mört att det faller i småbitar. Sen ska vi åka ut till lilla mamma Ulla och Göran idag. Har en kasse med hembakt till dem =) Och de har en ny kaffemaskin som vi måste godkänna. Kvällen kommer nog att tillbringas framför Big Brother *s* Hejja Simon från Umeå!! =) Så hej på en stund, ha en fin söndag!

3 kommentarer:

~Johanna~ sa...

Hett tips är att koka revbenen utan att steka först i Coca Cola och flera buljongtärdningar. Typ 2 tim. Sen glasera dom med nåt Gott o in i ugnen en kvart typ. Går inte misslyckas. Såååå Gott! Kram

Anonym sa...

Åh, så det är DÄRFÖR jag hör av dig så sällan nuförtiden... *S* Känner efter litegrann hur det känns att vara energitjuv åsånt därnt annat som du räknade upp men känner inget speciellt så jag fortsätter vara som jag är och låter dig grotta in dig fortsättningsvis ;)
/////// sprakspretet

- VERAN - sa...

Johanna - det var bra tips! Ska testa nästa gång! =)


SprakSpretet - du är ju typ den enda jag orkar prata med =) =) =) Fast det har nog blivit lite mer sällan de sista veckorna fast det har nog med ciggen att göra mer än att du skulle ta energi ;) Så jag tycker att det är en bra idé att fortsätta vara dig, så fortsätter jag att vara mig och typ sover, för det är det jag gör mest hela tiden. Som du vet. =)

Kram!