tisdag 26 april 2011

Hej å hejdå!

Att jag, återigen, tappat lusten att blogga har nog inte undgått någon vid det här laget. Bråkar lite med mig själv över bloggens vara eller icke vara. Ibland tycker jag att det är skoj att knappa ner små vardagliga händelser och dela med mig av delar av mitt liv och ibland tycker jag bara att det är så himla självutlämnande, tramsigt, tråkigt och bekräftelsesökande att blogga. Och en blogg där skribenten velar så här fram och tillbaka blir ju inte direkt skojsig att läsa så därför skriver jag inget.



Mer och mer plockar jag bort mig själv från nätet. Msn kommer jag inte ens ihåg hur man använde, qx vet jag inte vad jag har för lösenord eller användarnamn på och på fb har jag rensat så mycket att jag knappt själv vet vilka jag plockat bort som vän där. Är inte speciellt intresserad av att leka era lekar och spela med i era tramsiga spel. "Åhhhhh jag äääääälskar dig!!!!! Jag finns aaaaalltid för dig, det vet du!!!" In my ass säger jag bara. Vad är det för fjanterier?? Sitta och skriva på facebook ditten och datten och sen pissa varandra i ansiktet så fort man får tillfälle?? Nä men nej tack. Det får nog vara för min del.



Ja men ni hör ju själva. Jag är mest irriterad på falskheten så därför är det ingen ide att jag sitter och rapar ur mig en massa rappakalja här på bloggen heller. Skulle bara bli en klagoblogg och det är ju verkligen inte roligt att läsa om.



Men jag har det bra. Livet rullar på och i maj har jag både båtresa, möhippa och bröllop att se fram emot. Sen kommer juni och LillaSkrutt fyller år. Över midsommar får jag äntligen träffa mamma igen och pussa på henne. Sen kommer sommaren och semestern. Någon fyller ju 35 år också =) Ser mycket fram emot det och några resor och planer har vi hunnit styra upp. Spenderar mycket tid med familj och vänner och det händer saker både i familjelivet, boendesituationen och jobb/utbildning. Har ju ett bröllop att se fram emot nästa vår också =) Pengar håller på att sparas och fotograf och sång är redan fixat. Nästa helg ska vi boka kyrkan så att vi får den kyrka vi vill ha (pingstafton är ju stora bröllopshelgen så man måste nog boka ett år i förväg) Så vardagen rullar på som vanligt och jag mår bra. Väldigt bra faktiskt.



Så jag önskar er alla en skön vår och sommar!

Njut av det härliga vädret och ta hand om varandra!

3 kommentarer:

Marleen sa...

Stor varm vårkram på er =)

Ebba sa...

Nämen sluta inte!!1 Vi VILL ju läsa ditt flurande och funderande!!! Kramar!!

Ängla Vinge sa...

Jamen jag håller med...

Om jag kunde, skulle jag personligen kunna säga upp bredbandet för att leva resten av mitt liv analogt...

Ena datorn (tyvärr så har jag två) gav upp och det var så sjukt skönt att inte vara uppkopplad, kollade inte mailen på över 2 veckor och av 202 olästa mail var det endast 3 som var läsvärlda... (morsan, Mickes lärare, Mickes fotboll) resten var bara skit...

Om jag inte är "up to date", så missar jag faktiskt inget, för så mycket händer inte, att jag inte kan läsa mig ikapp...
Och jag måste verkligen inte läsa alla tidningar och ha koll på alla världsnyheter hela tiden, att vara fulltuppdaterard, för det går att kolla allt en, två, flera dagar senare...