torsdag 10 februari 2011

6 dagars ledighet!!


Sov i 12 timmar och vaknar utvilad (vilken himla ovan känsla) får se hur länge kroppaskrället orkar med innan den behöver sin skönhetssömn igen. Fick lite svar på mina prover och det ser väl inte sådär jättebra ut direkt. Nya fasteprover imorgon =/ Men det verkar som att jag fortfarande har anemi och järnbrist. Kroppen vill inte riktigt tillgodose sig järn och då sjunker hb också drastiskt. Tröttheten som invaderar mig är näst intill förlamande.
Men det fina med att vara ledig i en vecka är att man kan sova när man behöver, lägga tid på att laga ordentlig mat och försöka peta i sig alla mellanmål som kroppen kräver. Man kan även tillåta sig själv att ligga i soffan och läsa hela dagarna om man så känner för det. Just denna morgonen kände jag för att dricka kaffe och skriva superdupermegaviktiga statusuppdateringar på facebook (trodde att jag skulle få noll vänner kvar där men istället fick jag 2 nya *s*) Nu ska jag mörklägga vardagsrummet och titta på skräckfilm (vågar inte göra det på kvällen/natten) En stor skål med clementiner och isvatten till det får bli mitt intag. LillaSkrutt skuttade lyckligt iväg i morse med matsäck packad eftersom de ska ha "isvett" hela dagen. Lilla Frugan ligger och trynar och mina små kissebebisar ligger på min mage och kurrar. Idag är en braig dag. Fortsätt så tack.

2 kommentarer:

~Johanna~ sa...

Var filmen bra?

- VERAN - sa...

Hellu!

Näää den var askass =( Somnade efter halva filmen så den får inget bra betyg. Men sen såg vi The Exorcist - the beginning och den var jättebra! Både Skarsgård och Isabella Scoropco (eller hur hon nu stavar sitt namn) var med. Helt klart mycket sevärd!