tisdag 22 mars 2011

De där faserna...

... har ju försökt mig på att sortera/dela upp det som händer just nu i faser som ni vet. Vet inte riktigt hur det går men om vi säger så här... nu är det nog slutspurten! =) Det är så mycket som händer just nu med framtidsplaner, jobb, utbildning, boende, familj och vardag att jag måste sortera upp saker och ting i både huvud och blogg =) Håller alla tummarna för att Linnsan ska komma in på sin utbildning till hösten (kommer att bo i en annan stad) och vi har förberett genom att jag har nytt schema på jobbet, vilket möjliggör att hon inte bor hemma på vardagarna (och de flesta helgerna) Får se hur det blir med den saken. Hon har ju några tester att gå igenom innan hon får klartecken. Men nu har hon i alla fall sökt och inte bara tänker att hon ska ansöka.



Boende är en annan del som börjar ta form *s* Men vi får se hur det blir med den saken också. Å ena sidan vore det grymt skönt med större. Å andra sidan så är det grymt att kunna spara så pass mycket vi kan göra så länge vi bor kvar. Hit å dit. Hej å hå. Ja men ni ser ju själva hur jag håller på att velar. Ena sekunden säger jag att det börjar bli klart och andra sekunden hänger allt i lösa trådar. Fantastico! =) Men det är det som är så spännande och skoj! Fast några saker har ju faktiskt fallit på plats. Får vara glad för det lilla.



Idag är det tisdag (för er som inte blivit upplysta om detta på fb) och jag är ledig. Tänkte sätta en deg och göra klassiska kanel- och vaniljbullar idag. Och ta ner julgransbelysningen på uteplatsen!!! Fattar verkligen inte varför jag har sånt motstånd för att göra det. Det är bara vi i hela uppsala som fortfarande har granris med vita små lampor i som lyser dygnet runt på uteplatsen. Unikt om inte annat. Eller så är jag bara jävligt lat =/ Hur som helst så ska jag ta bildbevis på när jag fått ner skiten så att ni inte tror att jag ljuger för er bara för att jag är så lat ;) Men det är skönt att vara lat och inte så himla perfekt hela tiden (jag är annars en sån som alltid gör allt i "rätt" ordning. Sätter upp vårgardiner och putsar fönster första mars, planterar penséer första juni, ställer ut en skräckinjagande pumpa på trappen till halloween och byter till julgardiner och adventsljusstakar den första advent) Men nu har jag liksom struntat i allt detta. T.o.m Linnsan fick ett psykbryt i söndags och bytte de svarta vintergardinerna mot ljusare vårgardiner (DÅ har det gått långt *s*)



Får se vart denna dagen leder. En kaffe hos Monkan är i alla fall inbokat =) Var ju länge sedan vi bara satt och snackade skit och umgicks (brukar ta morgonsnabbisar med henne via tele men det är inte samma sak) Undrar om jag kan övertala henne att fixa både hennes och min balkong? Det är ju roligare att göra det tillsammans. Hej på en stund. Ha en fin fin dag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Määää du är väl allt annat än lat !
Puss

- VERAN - sa...

Nä jag är nog inte en lat person men jag har liksom släppt på duktighetssyndromet att allt måste vara "rätt" hela tiden. Försöker att njuta lite mer av Här-och-nu istället för att stressa runt och få allt klart, ha det städat och gör allt i rätt ordning. =)

Puss!!!