fredag 25 mars 2011

SkruttVeran

Idag är jag rätt skruttig men glad ändå. Möte på förmiddagen och nu soffläge. Linnsan jobbar helg och LillaSkrutt är hos sin pappa denna helgen. Vad ska jag göra då??? Lite ensamt och tråkigt är det men eftersom jag vet att de kommer hem sen så kan jag passa på att njuta av att inte behöva laga middag, städa, tvätta och göra andra vardagliga ting. Tänker faktiskt bara ta det lugnt och vila kroppaskrället så mycket som möjligt. På måndag är det sista mötet - ska bli så skönt när det är över. Det har varit en lång process men det är skönt med människor/yrkesfolk/överhet som lyssnar och tror på en. Nu är bollen i rullning... igen... och denna gången står jag inte helt utan kontroll utan det är precis tvärtom. Denna gången ligger bollen hos mig och jag är glad att jag bestämde mig för att gå igenom detta, igen, fast denna gången from my point of view.


Igår fick jag ett paket i postlådan. Snacka om att jag är välsignad med vänner som är helt fantastiska. Inte för att de ger mig saker utan för att de är så omtänksamma, vänliga, genina och härliga. Dessa vackra regnbågsfärgade handledsvärmare fick jag av Änglavinge! TACK fina vännen!! De är grymt snigga och jag kommer att använda dem flitigt nu i vår tillsammans med min utslitna rockiga och nötta skinnjacka =) De passar perfekt! Kärlek till dig!!!!!


Nu ska jag fortsätta titta på gamla tråkiga repriser på tv:n och ta mig en alvedon eller två. Tur att jag har lagat både köttgryta, kycklinggryta och köttfärssås tidigare i veckan så att jag bara behöver värma upp i micron när mat-och-sov-klockan ringer. Ha en fin fredagkväll!

4 kommentarer:

åsa sa...

Önskar dig, Linn och lilla skrutt all lycka i världen, var rädda om varandra och må så gott..
Ha dé!/Kram

Ängla Vinge sa...

Jamen, älskade du!
Garnet landade i mitt knä och bara skrek VERAN!!!
Jag hade inte en chans, utan det bara var att ge upp för dess syfte...

Vill mer än gärna veta hur dom sitter, passar tummen, är resåren (på handleden) för lång, eller lagom?

Kreativ kritik, är helt välkommen!!!

- VERAN - sa...

Den hade kunnat vara lite smalare i handleden (jag har sjukt smala handleder - passar inte ihop med mina stora händer men så är det) Men i övrigt är den helt perfekt. Tummen sitter bra, det är bra längd över fingrarna, den är tillräckligt långt upp på handleden (inte för högt och inte för lågt ner)

Färgerna är så underbart vackra och jag hör också hur de ropar Veeeraaaannn ;) Mina kissebebisar gillade också dem - så fort jag vänder ryggen till så kommer någon av dem gåendes med den i munnen (skitstolt och mallig att de överlistat mig ännu en gång och fått tag på en handledsvärmare) visst har du också katt Ängla vinge? Kanske är det någon doft som de tycker extra mycket om för de är grymt förtjusta i dem i alla fall =)


Varma kramar till dig igen!!

- VERAN - sa...

Åsa - TACK! Vi har det bra och går omkring i en skön tillvaro just nu. Även om det är mycket vardag och slit så har vi det liksom så där rofyllt gott tillsammans.

Många kramar!