söndag 20 mars 2011

Söndag i Verans resident

Idag har vi pysslat med det ena och det fjärde som man säger. Djuren har fått massa kärlek, hemmet har städats, gardiner har bytts, middag har lagats, bio har vi sett (OJ vilket lyckoinjektion man får av filmen "Hur många lingon finns det i världen?") och nu står Linn och LillaSkrutt och boxas på Wii och jag sitter med ett glas rött och bloggar lite. Hade tänkt att ta ner julgransslingan och granriset på framsidan (ja jag har sagt att jag ska göra det i en hel vecka nu, I know *s*) men det hände inte idag heller. Får se om vi är sist i Uppsala att ta ner belysningen =)

LillaSkrutt med sin hoppenin Uddan!

De här ansikterna har ni sett förr.
Nu på kvällen har vi även försökt sitta med våra almanackor, kalendrar och scheman för att se hur vi ska ha semester och vad vi ska göra (och NÄR) under sommaren. Vi vill ju åka hem till Skagshamn i Norrland och hälsa på mamma. Sen vill vi åka till Gotland till stugan där. Och självklart vill vi vara hos Spraket och Spränglingarna under hela Rockoff. Sen är det bröllop och annat skoj hela halva sommaren. Vi har helt enkelt för lite semesterdagar *s* Undrar om jag kan charma in mig hos någon som ger mig några fler? Kan man inte önska sig i julklapp av tomtefar eller i ett påskägg av Påskharen? Tycker att det är lite snålt faktiskt. Men hur som helst så blir det semester och vi kommer att kunna njuta många dagar både i stugan hemma hos mamma, hos svärisarna vid havet och hos bästaste vännen. Nu skriker LillaSkrutt att BB börjar! Jag rusar =)

2 kommentarer:

Ebba sa...

Blir du avundsjuk om jag säger att jag som skolsköterska har ett helt sommarlov...? ;-)

- VERAN - sa...

Mmmm... det blir jag! Här får man spara och pussla ihop sina semesterdagar så att man åtminstone kan vara hemma i 5 veckor över sommaren. Men som tur är så har jag förmånen att jobba extra under året och ta ut det i komptid under sommaren (vilket jag utnyttjat till max *s*) Så det blir nog en semester som är värd att kallas vid namn i år också, men det är klart... att ha ett helt sommarlov framför sig är ju inte helt fel! =)