tisdag 15 mars 2011

Lång ledig dag!

Åh vad jag älskar lediga dagar mitt i veckan. Det känns liksom extra skönt att vara ledig när andra jobbar (ja skadeglädjen är den sanna glädjen) Blev väckt i morse av Grannen som behövde startkablar =) Så mycket för den sovmorgonen. Men det gjorde inget för vi fick en trevlig förmiddag med skönsång, frukostsällskap och skitsnack över femton koppar kaffe.

Resten av dagen har jag spenderat med Linnsan. Båda mår mycket bättre idag och det verkar som att vi klarade oss undan den värsta sortens magsjuka. *peppar peppar* Har haft en skön dag tillsammans. Massa mys, pratat om framtiden, suttit i telefonen mycket (tyvärr har jag behövt göra ett jobbigt samtal men det är min skyldighet som samhällsmedborgare. Nu är det gjort och jag kan släppa det, nu får de som har med det att göra ta över och driva det vidare)


Nu på kvällen bakade jag pizzabullar. Det är LillaSkrutts favorit mellanmål så nu har vi bullar så det räcker hela våren. Gjorde två olika sorter. En sort med skinka, ost och oregano och en sort med soltorkade tomater, basilika och oliver. Tänkte baka vanliga hederliga kanelbullar också men det får nog vänta till en annan dag.



Ikväll tänker jag bara ligga i soffan och läsa Marianne Fredrikssons "Noreas saga" och äta pizzabullar. Går nog och lägger mig ganska tidigt då det är 10 timmar jobb imorgon. Känner mig inte helt hundra eftersom illamåendet fortfarande sitter i lite. Men förhoppningsvis är jag helt pigg i morgon och inte ligger däckad över toaletten =/

2 kommentarer:

Ängla Vinge sa...

Pizzabullar...
Oh, det här låter som om det vore något för oss!!

Recept, tack :)
*s*

- VERAN - sa...

Yes, recept kommer ikväll. Måste rusa till jåppe nu =)