fredag 11 mars 2011

Morgonmys med bebisarna! =)


Här sitter vi. Jag och våra bebisar. Jag läser bloggar och dricker kaffe. Center och Volle ligger som två paschor mitt på köksbordet och har det allmänt gött. Det finns nog inget djur som kan se så avslappnade ut som katter =) Linn ligger fortfarande och sover i sängen och jag kan berätta att hon ser ungefär lika avslappnad ut som kissebebisarna våra *s*



Fina Volle! Trodde aldrig att jag skulle fästa mig så mycket i en katt, har ju alltid varit "hundmänniska" och är uppvuxen med hundar. Men den här lille rackaren (som var asjobbig i början när vi fick honom. Bajsade på golvet, kissade i sängarna, gömde sig under soffan osv) har liksom blivit en familjemedlem. Han är så go. Kommer och klättrar upp för våra ben när vi kommer hem, vill ligga i närheten av oss jämt och älskar att busa med lilla Center. Har har blivit så social från att bara ha fräst och inte gått så väldigt bra ihop med andra katter. Nästa projekt är att få honom att gilla hundar också =) Vi vill ju väldigt gärna skaffa hund men i nuläget går det inte då både Volle och Center hatar hundar (vilket är ganska jobbigt och knepigt då många av våra vänner har hund) Men det projektet får vi ta lite längre fram. Kanske då vi hittat ett annat boende så att de kan bli utekatter? Ja jag vet inte men så går tankegångarna i alla fall.



Förstår ni att vi har det ganska gött så här på fredagmorgonen? =)

Inga kommentarer: