fredag 11 mars 2011

Sådan mor sådan dotter


Hon blir mer och mer lik mig. Min lilla Skrutta. Har alltid varit så lik sin pappa men ju äldre hon blir dessto mer lik mig blir hon. Min vackra, fina, kloka, omtänksamma och härliga unge! Mitt lilla pubertetsmögel! =)



Mamman dårå =) Den stolta mamman. Mmmm... helt klart grymt stolt över sin Skrutta.



Den här mamman börjar känna sig bättre till mods. Ja men ni som läser min blogg har ju redan läst att dagen började bra och jag kan berätta att den har fortsatt bra! Klev ju upp i morse och skickade iväg LillaSkrutt till skolan, sen hade jag morgonmys med kissebebisarna och bloggade lite. När klockan var 11.00 var jag tvungen och väcka Linn och visa henne bilderna och filmklippen från Japan. Satt sedan tillsammans framför nyheterna för att få lite information om vad som hänt. Det är ju helt ofattbart. Går ju inte att ta in att hela städer sköljts bort och jag vet inte om man vill veta hur många människoliv som tagits. Tänder ett ljus för alla offer denna kvällen. Vi smsade med svärföräldrarna som är på Nya zeeland eftersom de sagt att tsunamivågen värdas i 800 km/timmen flera mil under vattnet och det kan bli aktuellt att evakuera även det området de är i. Som tur var så hade de kommit till Sidney igår så vi behöver inte vara oroliga.



Efter lite nyhetsinformation så fick jag massage av Linn och somnade. Sen sov jag i 3 timmar!! =) Vaknade vid 14.00 och såg att jobbet ringt typ förtioelva gånger. Visade sig att det inte fanns några vikarier och att jag kanske behövde bli inbeordrad =/ Åhhh nej... jag som sett fram emot en enda ledig dag denna veckan. Men det ordnade sig ändå. En kollega till mig offrade sig. Antar att det betyder att det är min tur nästa gång, men jag tar den smällen då. Blir ju iofs sköna pengar i plånboken. Men nu fick jag vara ledig och har hälsat på Fru no2. Som jag saknat henne. Min fina lilla fruga. Fikade massa gott och hade det allmänt gött. Åkte sen hem och lagade middag. Sen middag. Typ middag 21.30, men vad gör väl det? Ett glas rött har jag också tagit. Mår fortfarande som en prinsessa. Blir behandlad som en prinsessa av min Drottning =) En nice dag som inte är slut ännu. Fortsätter njuta. Kort och gott. Ha en fin fredagkväll bloggisar!

Inga kommentarer: