måndag 14 mars 2011

Å så går vi in i fas 3... eller vad man nu kallar det ;)

Mötet i morse gick bra, även det inplanerade telefonsamtalet på eftermiddagen. Försöker bena upp/strukturera/sortera upp vägen jag vandrar på nu i faser och iom detta är jag nu inne i fas 3. Sen är det fas 4 och 5. SEN är jag framme vid målet =)




Sitter vid datorn och planerar för fulla muggar. Hittade ett papper när jag möblerade om sovrummet idag där Linn också har planerat. Hon är så söt min älskling. Vi vet vad vi vill och vi vet hur vi ska komma dit. En liten del av planen är att Linn ska söka in till en utbildning. Ansökan är inlämnad så nu väntar vi bara på att de ska höra av sig så att hon får göra alla tester för att se att hon är rätt virke.=) Det är en dröm Linn haft länge och nu har hon i alla fall ansökt. Kommer hon inte in så kan hon alltid ansöka igen. Det är roligt att se henne så glad och förväntansfull. En utbildning som i längden kan leda till ett jobb som hon vill jobba med. Det jobbiga är att utbildningen inte ligger i Uppsala utan hon kommer att behöva bo på annan ort men det får funka på något sätt (är inte det lättaste när jag jobbar natt ibland, men vi har många vänner som kan hjälpa oss) Så planerna fortskrider så som planerat men det är många trådar som hänger löst än så länge. Men ett steg i taget så blir det nog bra tillslut =)



Idag har jag skottat bort snö på balkongen och ställt fram utemöbler (bara två stolar än så länge) Får så härliga vårkänslor när solen skiner! Satt en lång stund i solen med en kopp kaffe och min bok och bara njöt av att vara. Fick så mycket energi att jag började möblera om sovrummet. Blev väldigt bra, mycket luftigare och rummet känns större. NÅGOT måste vi ju göra eftersom lägenheten är alldeles för liten för alla våra pinaler, djur och med en dotter som typ har kompisar här jämt. Men finns det hjärterum så finns det stjärterum sägs det ju.



Nu ska jag ta min stjärt och placera den i soffan och äta lite apelsiner. Har blivit beroende av apelsiner tror jag. De är ju så goda nu. Har jag tur så visar de någon repris av Lyxfällan, Hells kitchen eller top model som jag kan titta på =)

Inga kommentarer: